Spørsmål og svar om SEB Selected

Hva slags kort er SEB Selected?

Det er et betalings- og kredittkort uten øvre kjøpsgrense.

Kan jeg bruke kortet mitt med en gang?

Ja, du kan bruke kortet med en gang du mottar det, men det må aktiveres. Det gjør du første gang du foretar et kjøp i butikk og taster din PIN-kode. Du kan også aktivere kortet ved å logge inn på Mitt SEB Selected.

Hvordan betaler jeg for det jeg har handlet for med kortet?

Du får tilsendt en faktura den første i hver måned med forfall den 20.

Hvordan ser jeg transaksjonene mine?

Du får tilgang til fakturaer for siste 12 måneder samt nye ufakturerte transaksjoner på Mitt SEB Selected

Logg inn på Mitt SEB Selected

Kan jeg handle på internett med kortet?

Ja, det kan du. Enkelte steder krever at du bruker MasterCard SecureCode.

Vi har aktivert kortet for deg slik at når du handler på nettsteder som krever
MasterCard SecureCode så vil du motta denne på SMS.

Hvem kan søke om SEB Selected?

SEB Selected er først og fremst for SEB's Private Banking kunder. Snakk med din Client Associate om du ønsker å søke om kortet.

Hva koster SEB Selected?

Kortet har en årsavgift på kr 5000. For eksisterende Quintessesentially-kunder er første året kostnadsfritt.

Hvilke fordeler har SEB Selected?

SAS EuroBonus ekstrapoeng på alt du handler, en ekstra bra reise- og helseforsikring, og SEB's døgnåpne Concierge service, samt Family Services.

Hvordan sperrer jeg kortet?

Du kan ringe vår døgnåpne sperretjeneste på telefon +47 21 01 53 99.

I hvilke land fungerer kortet?

Kortet fungerer over hele verden på alle brukersteder hvor MasterCard aksepteres som betalingsmåte.

Kan jeg ha regionsperre på kortet?

Nei, ettersom våre kunder reiser mye på tvers av regioner har vi funnet det hensiktsmessig å holde kortene åpne for bruk i alle land.

Kan jeg skaffe familiekort til mitt hovedkort?

Ja, det kan du. Du vil da få en samlefaktura for begge kort.
Årsavgiften på et familiekort er 2500,-

Hvor lang tid tar det før jeg får mitt kort etter at jeg har sendt inn søknad?

Du vil først motta ett brev der du skal velge PIN-kode til kortet. Dess raskere du velger en PIN- kode desto raskere får du ditt kort. Etter valg av PIN-kode vil du motta kortet innen fem virkedager.

Hva kan SEB's Concierge service hjelpe meg med?
Alt som gjelder bookinger, bestillinger, restauranter, nattliv, underholdning, reiser, shopping, helse og spa.

Koster det noe å bruke SEB's Concierge service?

Nei, det koster ingenting. Derimot betaler du for billetter etc. som Concierge service hjelper deg med å anskaffe.

Når jeg benytter Concierge service, hvor mange gjester kan jeg ta med meg på for eksempel en nattklubb?

For gjesteliste på en nattklubb gjelder kortinnehaver + 1. Det går kun an å skrive seg opp på en nattklubb per kveld.

Kan jeg booke reiser og annet til andre enn meg selv gjennom Concierge service?

Ja, men du som kortinnehaver må betale for bookingen.

Hva gjør jeg om jeg blir forhindret og blir tvunget til å avbooke ett eventuelt restaurantbesøk?

Da kontakter du Concierge service så tidlig som mulig. Vær bevisst på at visse restauranter belaster en «no show» - avgift om avbooking gjøres for sent eller om kunden ikke kommer i det hele tatt. Den avgiften vil belastes kortinnehavers kort.

Hvordan får jeg SAS EuroBonus ekstrapoeng?

Du opptjener 20 SAS EuroBonus ekstrapoeng per 100 kroner du handler for. Dette gjelder alt du handler. Poengene du opptjener på kortet, overføres til EuroBonus-kontoen din hos SAS i blokker à 500 poeng.

Hvordan ser jeg hvor mange SAS EuroBonus ekstrapoeng jeg har tjent opp?

Du kan se dine opptjente poeng på din SAS EuroBonus-profil på www.sas.no.