Gå til søkefunksjon Gå til innhold

Oppdatering av de alminnelige forretningsvilkår for handel med finansielle instrumenter mv

Vi har oppdatert våre forretningsvilkår blant annet med bakgrunn i enkelte endringer som er gjort i bransjestandarden og endringer i vårt tjenestetilbud.

Våre alminnelige forretningsvilkår for handel med finansielle instrumenter er basert på norsk lov og relevant EU/EØS lovgivning som vi er forpliktet til å følge, og er utarbeidet i tråd med bransjestandarden fra Verdipapirforetakenes Forbund.

Endringene gjelder i hovedsak:

  • Det er gjort enkelte tilføyelser som følge av tilbud om investeringstjenesten diskresjonær forvaltning i punkt 1 og 5.
  • Det er inntatt en ny bestemmelse om kunders undersøkelsesplikt og tapsbegrensningsplikt i nytt punkt 11.
  • Det er gjort presiseringer med hensyn til reklamasjonsfrister i punkt 12, herunder inntatt en presisering om at forbrukers reklamasjonsfrist på to måneder i henhold til finansavtaleloven likevel ikke fritar forbruker fra undersøkelses og tapsbegrensningsplikten.
  • Som følge av nytt regelverk for kontoførere publisert av Euronext Securities Oslo (tidligere Verdipapirsentralen), er i hovedsak forretningsvilkårenes punkt 17 om kontoføring utvidet, men også enkelte andre bestemmelser knyttet til kontoførere er oppdatert.
  • Det er inntatt en bestemmelse i punkt 19 som regulerer forhold knyttet til feilutbetaling fra foretakets side.
  • Det er gjort enkelte presiseringer i punkt 28 hva gjelder endringer i forretningsvilkårene.

Alle som handler i finansielle instrumenter med SEB Oslofilialen plikter å ha satt seg inn i de generelle vilkårene for handel.

De oppdaterte forretningsvilkårene erstatter i sin helhet tidligere versjoner av forretningsvilkårene. Les oppdaterte Forretningsvilkår for handel med finansielle instrumenter her.

Dersom det skulle være noe som er uklart må du gjerne kontakte oss på kundeservice@seb.no, +47 22 82 66 22. Våre åpningstider er mandag til fredag kl 08:00-16:00.