Våre alminnelige forretningsvilkår for handel med finansielle instrumenter er basert på norsk lov og relevant EU/EØS lovgivning som vi er forpliktet til å følge, og er utarbeidet i tråd med bransjestandarden fra Verdipapirforetakenes Forbund.
Endringene gjelder i hovedsak:
- Det er gjort enkelte tilføyelser som følge av tilbud om investeringstjenesten diskresjonær forvaltning i punkt 1 og 5.
- Det er inntatt en ny bestemmelse om kunders undersøkelsesplikt og tapsbegrensningsplikt i nytt punkt 11.
- Det er gjort presiseringer med hensyn til reklamasjonsfrister i punkt 12, herunder inntatt en presisering om at forbrukers reklamasjonsfrist på to måneder i henhold til finansavtaleloven likevel ikke fritar forbruker fra undersøkelses og tapsbegrensningsplikten.
- Som følge av nytt regelverk for kontoførere publisert av Euronext Securities Oslo (tidligere Verdipapirsentralen), er i hovedsak forretningsvilkårenes punkt 17 om kontoføring utvidet, men også enkelte andre bestemmelser knyttet til kontoførere er oppdatert.
- Det er inntatt en bestemmelse i punkt 19 som regulerer forhold knyttet til feilutbetaling fra foretakets side.
- Det er gjort enkelte presiseringer i punkt 28 hva gjelder endringer i forretningsvilkårene.
Alle som handler i finansielle instrumenter med SEB Oslofilialen plikter å ha satt seg inn i de generelle vilkårene for handel.
De oppdaterte forretningsvilkårene erstatter i sin helhet tidligere versjoner av forretningsvilkårene. Les oppdaterte Forretningsvilkår for handel med finansielle instrumenter her.
Dersom det skulle være noe som er uklart må du gjerne kontakte oss på kundeservice@seb.no, +47 22 82 66 22. Våre åpningstider er mandag til fredag kl 08:00-16:00.