Gå til søkefunksjon Gå til innhold

Du bruker en eldre nettleser som kanskje ikke gir den beste opplevelsen på våre hjemmesider – for bedre brukeropplevelse og økt sikkerhet oppfordrer vi deg til å oppdatere din nettleser.

Les mer om anbefalte nettlesere.

Nettbank Privat

Som kunde i SEB, får du tilgang til vår Nettbank hvor du enkelt kan holde oversikt over dine konti og alle dine investeringer med vår integrerte porteføljetjeneste.

Innholdet vil automatisk tilpasses din skjerm, og brukeropplevelsen blir lik enten du logger inn via mobil, nettbrett eller pc. 

Du kan logge inn ved bruk av BankID, BankID på mobil eller med brukernavn og passord.

Mobilbank

Med vår mobilbank og BankID på mobil får du tilgang til alle funksjoner i nettbanken via din mobil.

Laster du ned vår mobilbank-app, får du enda lettere tilgang til nettbanken og alle dens funksjoner.

Last ned fra App Store Last ned fra Google Play

Kundeservice

Har du spørsmål må du gjerne kontakte oss. 
Våre åpningstider er mandag til fredag kl. 08:00 – 16:00.

Spørsmål og svar om Nettbank Privat

Innlogging

Du kan logge inn med BankID, BankID på mobil eller med passord. 

OBS: På innloggingssiden til nettbanken kan du velge mellom tre påloggingsmetoder (arkfaner), pålogging med BankID, Brukernavn og passord eller BankID på mobil. Dersom du har problemer med å logge inn så kan dette skyldes at du har valgt feil påloggingsmetode.  

Tast inn ditt fødselsnummer og trykk neste. Du vil deretter bli bedt om å taste inn engangskode fra din kodebrikke etterfulgt av personlig passord. Dersom du har BankID på mobil velger du dette når du logger på, og følger instruksjonene på skjermen og telefonen din. Av tekniske grunner kan man ikke logge seg på vår nettbank med BankID på mobil som er utstedt av Skandiabanken.

Tast inn ditt brukernavn (fødselsnummer) og ditt personlige passord, trykk deretter Fortsett.
Du vil da komme til en ny side hvor du kan taste inn din sikkerhetskode (engangskode fra kodebrikke) og logge inn.

Ved glemt passord må du kontakte kundeservice på telefon 22 82 66 22. Åpningstider er mandag til fredag kl. 08:00 – 17:00.

Nei, ved glemt passord må du kontakte kundeservice på telefon 22 82 66 22. Åpningstider er mandag til fredag kl. 08:00 – 17:00.

Tast inn ditt brukernavn (fødselsnummer) og ditt personlige passord, trykk deretter Fortsett.
Du vil da komme til en ny side hvor du kan taste inn din sikkerhetskode (engangskode fra kodebrikke) og logge inn. Her vil du også kunne velge å trykke på linken Endre passord. Trykk på denne linken og tast inn ditt gamle passord og ditt nye passord. Avslutt med å trykke på Bytt passord.

Innlogging i mobilbanken skjer på samme måte som i vår nettbank, ved bruk av kodebrikke, BankID eller BankID på mobil.

Du vil ikke lenger kunne logge inn med din tidligere kode til mobilbanken. 

Bankkort

Det er ikke mulig å bestille nytt bankkort selv i den nye nettbanken. Du må kontakte kundeservice for å bestille nytt bankkort. Kundeservice treffes på telefon 22 82 66 22 eller per e-post kundeservice@seb.no. Åpningstider er mandag til fredag kl. 08:00 – 17:00.

Ny PIN-kode til ditt bankkort bestilles ved å kontakte kundeservice. PIN-kode blir sendt deg per post eller du kan hente PIN-koden i skranken hos oss. Du kan ikke velge din egen PIN-kode. Kundeservice treffes på telefon 22 82 66 22 eller per e-post kundeservice@seb.no. Åpningstider er mandag til fredag kl. 08:00 – 17:00.

Betalinger og overføringer

Nei, for å legge inn eller endre landsperre må du kontakte vår kundeservice. Kundeservice treffes på telefon 22 82 66 22 eller per e-post kundeservice@seb.no. Åpningstider er mandag til fredag kl. 08:00 – 17:00.

Nei, vi tilbyr ikke betaling via Brevgiro.

BankAxess er en veldig lite brukt tjeneste som vi ikke lenger tilbyr.
Visa og Mastercard til netthandel kan du selfølgelig fortsette å bruke.
BankAxess må ikke forveksles med BankAxept som er kortbetalingstjenesten på ditt bankkort. Denne vil selvfølgelig fungere som før.

Det er ikke mulig å gjennomføre transaksjoner i nettbanken dersom saldo på konto er mindre enn transaksjonsbeløpet.

Ja, du kan selv sette opp faste overføringer mellom egne konti, samt fra egne til andres konti (både i og utenfor banken).

Andre spørsmål

Om du disponerer flere konti, kan du veksle mellom disse ved å trykke på pilen ved siden av ditt eget navn øverst til høyre i nettbanken.

Din kontaktinformasjon finner du under fanen «Min SEB» på hovedmenyen.
Du kan der enkelt endre telefonnummer og e-postadresse selv.
Dersom du ønsker å endre din adresse må du kontakte vår kundeservice som hjelper deg med dette.

Meldingsinnboksen finner du til venstre på startsiden etter at du har logget inn. Du finner den også ved å klikke på fanen «Meldinger», som du finner på menylinjen øverst.

Arkivet ligger under «Meldinger» som du finner på menylinjen øverst.

Nei, det er dessverre ikke mulig å opprette konti selv. Du må da kontakte vår kundeservice som hjelper deg med dette. Kundeservice treffes på telefon 22 82 66 22 eller per e-post kundeservice@seb.no. Åpningstider er mandag til fredag kl. 08:00 – 17:00.

Trykk på Konto for å komme inn på Mine konti, og trykk deretter på Kontobevegelser. Her vil du kunne velge Gi nytt navn. Skriv in ditt valgte kontonavn i Gi nytt navn feltet og avslutt med å trykke på Oppdater.

Nei, denne funksjonen er dessverre ikke tilgjengelig.
Du må kontakte kundeservice for å bestille oblat. Oblat kan sendes per post eller hentes i skranken hos oss.