BankID
BankID er en personlig og enkel elektronisk legitimasjon for sikker identifisering og signering på nettet.
Bank ID på mobil erstattes med BankID-app
BankID på mobil skal erstattes med BankID-app og fra og med 1. september vil vi ikke fornye noen BankID på mobil-avtaler. Det betyr at hvis du mister mobilen, bytter abonnement eller får nytt SIM-kort, vil du også miste tilgangen til BankID på mobil. Derfor bør du laste ned BankID-appen allerede nå slik at du er klar dersom det skulle skje. Husk at du trenger ditt BankID-passord når du skal aktivere appen. Har du glemt passordet, kan du kontakte kundeservice via telefon eller e-post. Du finner kontaktopplysninger til kundeservice her.
Sperretjenester
Visakort utstedt i Norge eller BankID:
+47 22 82 66 22 (hverdager 08-16)
eller +47 21 55 44 14 (hele døgnet)
Mastercard, Eurocard og SEB Selected:
+47 21 01 50 40
BankID avtalevilkår og policy
The Trust Service Provider Statement (TSPS) beskriver bankens offentlige nøkkelinfrastruktur for utstedelse av elektroniske identiteter (eID) til sluttbrukere:
Hvis du ønsker å lese et forenklet dokument, kan du se relevante avtalevilkår (PDS) for:
BankID terms of use and policy
The Trust Service Provider Statement (TSPS) provides a description of the bank's public key infrastructure for issuing electronic identities (eIDs) to its end users:
For a simplified document, please see the relevant terms and conditions (PDS) for: