Gå til søkefunksjon Gå til innhold

Du må bruke en annen nettleser. For å bruke våre webtjenester kan du isteden bytte til en av disse nettleserne: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox. Les mer om anbefalte nettlesere.

BankID

BankID er en personlig og enkel elektronisk legitimasjon for sikker identifisering og signering på nettet.

Bank ID på mobil erstattes med BankID-app

BankID på mobil skal erstattes med BankID-app og fra og med 1. september vil vi ikke fornye noen BankID på mobil-avtaler. Det betyr at hvis du mister mobilen, bytter abonnement eller får nytt SIM-kort, vil du også miste tilgangen til BankID på mobil. Derfor bør du laste ned BankID-appen allerede nå slik at du er klar dersom det skulle skje. Husk at du trenger ditt BankID-passord når du skal aktivere appen. Har du glemt passordet, kan du kontakte kundeservice via telefon eller e-post. Du finner kontaktopplysninger til kundeservice her.

Sperretjenester

Visakort utstedt i Norge eller BankID:

+47 22 82 66 22 (hverdager 08-16)
eller +47 21 55 44 14 (hele døgnet)

 

Mastercard, Eurocard og SEB Selected:

+47 21 01 50 40

 

BankID avtalevilkår og policy

The Trust Service Provider Statement (TSPS) beskriver bankens offentlige nøkkelinfrastruktur for utstedelse av elektroniske identiteter (eID) til sluttbrukere:

BankID

BankID på mobil

Hvis du ønsker å lese et forenklet dokument, kan du se relevante avtalevilkår (PDS) for:

BankID  

BankID på mobil

BankID terms of use and policy

The Trust Service Provider Statement (TSPS) provides a description of the bank's public key infrastructure for issuing electronic identities (eIDs) to its end users:

BankID 

BankID på mobile 

For a simplified document, please see the relevant terms and conditions (PDS) for:

BankID

BankID på mobile