Gå til søkefunksjon Gå til innhold

Du må bruke en annen nettleser. For å bruke våre webtjenester kan du isteden bytte til en av disse nettleserne: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox. Les mer om anbefalte nettlesere.

SEB rendyrker sin strategi i Norge og overlater boliglånskunder til DNB

(Oslo 3. mai 2016) SEB og DNB har inngått avtale om at DNB vil overta en mindre del av SEBs kundeportefølje, som hovedsakelig består av boliglånskunder i privatmarkedet.
SEB rendyrker sin strategi i Norge, som er å tilby finansielle tjenester og rådgivning til større selskaper og institusjoner, samt familier og privatpersoner med komplekse finansielle behov.

- Vi rendyrker vår strategi i Norge, og har derfor kommet frem til at disse kundene for fremtiden vil få et bedre tjenestespekter og oppfølging hos DNB, sier William Paus, Country Manager, SEB i Norge.

- Vi takker for tilliten SEB har vist oss, og vil sørge for at alle kundene får god oppfølging og konkurransedyktige vilkår på samtlige tjenester de har behov for, sier Trond Bentestuen, konserndirektør, DNB.

Porteføljen som nå blir overført til DNB består av ca 4.500 kunder.
Kundene vil bli informert om den videre prosessen, som SEB i samarbeid med DNB vil sørge for å gjøre så enkel som mulig.

 

For mer informasjon, kontakt:

William Paus, Country Manager, SEB i Norge
Tlf: 22 82 71 85 E-post: william.paus@seb.no

Ellen Dokk Holm, kommunikasjonsrådgiver i DNB
Tlf: 971 13 321 E-post: ellen.dokk.holm@dnb.no