Gå til søkefunksjon Gå til innhold

Du må bruke en annen nettleser. For å bruke våre webtjenester kan du isteden bytte til en av disse nettleserne: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox. Les mer om anbefalte nettlesere.

Oppdatering og status Nettbank Privat

Vår nye nettbank ble lansert den 11. april 2016 med ny layout og andre funksjonalitetsendringer.                                       

Vi har opplevd noen utfordringer i denne prosessen, både for dere og for oss, og vi jobber fortsatt tett med våre utviklere for stadig å gjøre forbedringer som du som kunde forhåpentligvis vil sette pris på. Vi har fått mange gode innspill fra dere etter lanseringen, og vi ønsker nå å gi dere en oppdatering på de viktigste utbedringene som er gjort, og hva vi jobber med fremover. 

Dette har blitt løst:

  • Nå kan du enkelt betale fra alle konti du disponerer, uten å måtte skifte bruker. Du kan også enkelt overføre mellom alle kontoer du disponerer.
  • Kontobevegelser og forfallsregisteret er lett tilgjengelig for alle kontoer du eier/ disponerer. Bare velg kontoen du vil se på fra nedtrekksmenyen direkte.
  • Mottakerregisteret for alle dine disponible kontoer er nå tilgjengelig i «Til-konto» feltet, uansett hvilken bruker du opptrer som.
  • eFaktura-arkivet er gjort tilgjengelig.
  • Mottakerregisteret du hadde bygget opp for utenlandske mottakere i nettbank bedrift er nå tilgjengelig.
  • Du kan endre/ slette betalinger som er lagt til forfall gitt at det er du selv som har registrert betalingen.
  • Alle kunder som har porteføljetjenesten skal nå få denne opp uavhengig av påloggingsmetode. Alle fondskurser i beholdningsoversikten skal være siste kjente kurs.
  • For andre verdipapirer vil kurs være fra end-of-day dagen før.


Videre jobber vi blant annet med dette:

  • Informasjonen på transaksjonsoversikt, kontoutskrift og diverse bilag har dessverre ikke vært tilstrekkelig god, og dette er vi i full gang med å rette. I tillegg jobber vi med å få til en omstrukturering av meldingsinnboksen slik at denne blir mer ryddig og oversiktlig.
  • Lanseringen av vår mobilbank app. Denne er ventet å bli lansert i løpet av juni. Vi har løst noen sikkerhetsmessige utfordringer som vi har hatt med BankID, og vi håper at vi veldig snart og kan tilby BankID på mobil for å gjøre påloggingen til mobilbanken smidig og enkel.
  • Mange har etterlyst en summeringsfunksjon på totaloversikten og i forfallsregisteret. Dette forventer vi å kunne tilby igjen i løpet av kort tid.
  • Vi jobber for å få valutakurser tilgjengelig på betalingssidene for utenlandsbetalinger, med kalkulering av motverdi.
  • Vi vil gjøre tilpasninger på førstesiden både i nettbanken og i mobilbanken. Porteføljetjenesten vil på sikt være en opsjon som kan hentes frem fra menyen. Kontooversikt og snarvei for internoverføring vil bli lettere tilgjengelig.

Vi ønsker å takke våre kunder for deres tålmodighet i denne perioden, og håper på fortsatt godt samarbeid i tiden fremover.

Dersom du har spørsmål er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice på tlf. 22 82 66 22 eller e-post kundeservice@seb.no. Åpningstider er mandag til fredag kl. 08:00-17:00.