Gå til søkefunksjon Gå til innhold

Du må bruke en annen nettleser. For å bruke våre webtjenester kan du isteden bytte til en av disse nettleserne: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox. Les mer om anbefalte nettlesere.

eFaktura blir enda enklere

I desember skjer det endringer i eFaktura som gjør det enda enklere for deg som ønsker å motta dine faktura som eFaktura rett i nettbanken. Dersom du allerede har aktivert "Ja takk til alle" eFaktura så kjenner du til hvordan det fungerer og du trenger heller ikke å foreta deg noe.

Dette er endringene kort fortalt

  • Fra 1. desember kan du ikke lenger inngå eFaktura-avtaler med enkeltbedrifter. Når du har "Ja takk til alle" aktivert, vil bedrifter alltid sende regninger som eFaktura - det gjelder også den første regningen du mottar fra en ny bedrift.
  • eFaktura blir bare sendt til personen som er registrert som mottaker av regningen. Ønsker du å endre hvem som skal motta en eFaktura, må du ta kontakt med bedriften som sender regningen. Det kan du gjøre allerede nå.
  • Etter 1. desember blir det mulig for deg å reservere deg mot at enkeltbedrifter kan sende deg eFaktura. 
  • Fra og med 15. mai 2022 endres Efaktura slik at du enten gir en generell aksept for å motta eFaktura - eller så får du alle regningene dine som papirfaktura.
  • Husk at eFaktura er bankuavhengig. Det betyr at endringer du gjør i en bank, vil gjelde for alle bankene du er kunde hos.

Du kan lese mer om endringen på eFaktura sine egne sider