Dette er endringene kort fortalt
- Fra 1. desember kan du ikke lenger inngå eFaktura-avtaler med enkeltbedrifter. Når du har "Ja takk til alle" aktivert, vil bedrifter alltid sende regninger som eFaktura - det gjelder også den første regningen du mottar fra en ny bedrift.
- eFaktura blir bare sendt til personen som er registrert som mottaker av regningen. Ønsker du å endre hvem som skal motta en eFaktura, må du ta kontakt med bedriften som sender regningen. Det kan du gjøre allerede nå.
- Etter 1. desember blir det mulig for deg å reservere deg mot at enkeltbedrifter kan sende deg eFaktura.
- Fra og med 15. mai 2022 endres Efaktura slik at du enten gir en generell aksept for å motta eFaktura - eller så får du alle regningene dine som papirfaktura.
- Husk at eFaktura er bankuavhengig. Det betyr at endringer du gjør i en bank, vil gjelde for alle bankene du er kunde hos.
Du kan lese mer om endringen på eFaktura sine egne sider.