Gå til søkefunksjon Gå til innhold

Du må bruke en annen nettleser. For å bruke våre webtjenester kan du isteden bytte til en av disse nettleserne: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox. Les mer om anbefalte nettlesere.

BankID på mobil fases ut

BankID på mobil skal erstattes med BankID-app og fra og med 1. september vil vi ikke fornye noen BankID på mobil-avtaler. Det betyr at hvis du mister mobilen, bytter abonnement eller får nytt SIM-kort, vil du også miste tilgangen til BankID på mobil. Derfor bør du laste ned BankID-appen allerede nå slik at du er klar dersom det skulle skje. Husk at du trenger ditt BankID-passord når du skal aktivere appen. Har du glemt passordet, må du bestille nytt i banken.

Derfor bør du bruke BankID-appen:

  • I løpet av høsten oppdateres appen, slik at du får en lynrask BankID-opplevelse der du logger inn med ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller PIN-kode.
  • Du kan enkelt aktivere BankID-appen på ny telefon med appen på din gamle telefon.
  • Den gjør deg uavhengig av kodebrikken – du får enkel tilgang til alt i BankID fra mobilen.
  • Den gir deg en trygg opplevelse gjennom tydelig dialog i appen om hvilket brukersted som ønsker å benytte BankID.

Les mer på bankid.no.