09.06.2016 14:12

Oppdatering og status Nettbank Privat

Vår nye nettbank ble lansert den 11. april 2016 med ny layout og andre funksjonalitetsendringer.                                       

Vi har opplevd noen utfordringer i denne prosessen, både for dere og for oss, og vi jobber fortsatt tett med våre utviklere for stadig å gjøre forbedringer som du som kunde forhåpentligvis vil sette pris på. Vi har fått mange gode innspill fra dere etter lanseringen, og vi ønsker nå å gi dere en oppdatering på de viktigste utbedringene som er gjort, og hva vi jobber med fremover. 

Dette har blitt løst:

  • Nå kan du enkelt betale fra alle konti du disponerer, uten å måtte skifte bruker. Du kan også enkelt overføre mellom alle kontoer du disponerer.
  • Kontobevegelser og forfallsregisteret er lett tilgjengelig for alle kontoer du eier/ disponerer. Bare velg kontoen du vil se på fra nedtrekksmenyen direkte.
  • Mottakerregisteret for alle dine disponible kontoer er nå tilgjengelig i «Til-konto» feltet, uansett hvilken bruker du opptrer som.
  • eFaktura-arkivet er gjort tilgjengelig.
  • Mottakerregisteret du hadde bygget opp for utenlandske mottakere i nettbank bedrift er nå tilgjengelig.
  • Du kan endre/ slette betalinger som er lagt til forfall gitt at det er du selv som har registrert betalingen.
  • Alle kunder som har porteføljetjenesten skal nå få denne opp uavhengig av påloggingsmetode. Alle fondskurser i beholdningsoversikten skal være siste kjente kurs.
  • For andre verdipapirer vil kurs være fra end-of-day dagen før.


Videre jobber vi blant annet med dette:

  • Informasjonen på transaksjonsoversikt, kontoutskrift og diverse bilag har dessverre ikke vært tilstrekkelig god, og dette er vi i full gang med å rette. I tillegg jobber vi med å få til en omstrukturering av meldingsinnboksen slik at denne blir mer ryddig og oversiktlig.
  • Lanseringen av vår mobilbank app. Denne er ventet å bli lansert i løpet av juni. Vi har løst noen sikkerhetsmessige utfordringer som vi har hatt med BankID, og vi håper at vi veldig snart og kan tilby BankID på mobil for å gjøre påloggingen til mobilbanken smidig og enkel.
  • Mange har etterlyst en summeringsfunksjon på totaloversikten og i forfallsregisteret. Dette forventer vi å kunne tilby igjen i løpet av kort tid.
  • Vi jobber for å få valutakurser tilgjengelig på betalingssidene for utenlandsbetalinger, med kalkulering av motverdi.
  • Vi vil gjøre tilpasninger på førstesiden både i nettbanken og i mobilbanken. Porteføljetjenesten vil på sikt være en opsjon som kan hentes frem fra menyen. Kontooversikt og snarvei for internoverføring vil bli lettere tilgjengelig.

Vi ønsker å takke våre kunder for deres tålmodighet i denne perioden, og håper på fortsatt godt samarbeid i tiden fremover.

Dersom du har spørsmål er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice på tlf. 22 82 66 22 eller e-post kundeservice@seb.no. Åpningstider er mandag til fredag kl. 08:00-17:00.